dinsdag 22 maart 2016

Te volle agenda

In de afgelopen weken had ik te veel afspraken en activiteiten ingepland. Aanvankelijk voorzag ik geen problemen. Ik zat in een prettige 'flow' en dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen. En dat terwijl de afspraak met mijzelf is: maximaal één inspannende afspraak/activiteit per dag en één dag weg in het weekeinde.

Omdat ik op de figuurlijke evenwichtsbalk snel wankel, gingen de alarmbellen deze week steeds harder af. Ik werd onrustig in mijn hoofd, haastte mij van de ene naar de andere afspraak/activiteit, raakte overprikkeld door druk bezochte evenementen, kwam tijd te kort op een dag wat ik compenseerde met minder slaap, verzandde in activiteiten (zoals bijvoorbeeld foto's uitzoeken en de GPS-route voor Santiago maken), vergat op tijd te eten en drinken om over het huishouden nog maar te zwijgen.

Het was de hoogste tijd om in te grijpen. Afspraken die ik leuk of belangrijk vond, heb ik af moeten zeggen. Hoewel dit op zich een goede interventie is, was ik hier geenszins trots op. Het schiep wel een beetje rust. Vernieuwend was, dat ik hulp vroeg aan iemand bij het uitzoeken van foto's. Dit voelde als een bevrijding, waardoor ik het uitzoeken kon loslaten.

De komende weken staan in het teken van meer rust in bouwen en strak agendabeheer. Met Pasen staat er niets gepland, dus dan kan ik een beetje bijkomen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten