vrijdag 13 mei 2016

Wildkamperen de luxe II - 11 mei 2016

Het zonnetje scheen bij het ontwaken op de verlate camping. Het was alleen jammer, dat ik migraine had, waardoor de hoofdpijn en misselijkheid mij rond het middaguur dwongen om op een bankje langs de route rust te houden. Elk voordeel heb z'n nadeel, zullen we maar zeggen. De migraine is een nadeel van de verlaging van valproïnezuur (een hogere dosering beschermt mij namelijk ook tegen migraine), één van de stemmingstabilisatoren die ik slik. Het overheersende voordeel is, dat ik met die verlaging heel goed kan fietsen en veel minder snel last krijg van verzuring.

Het was een prachtige fietsdag over oude jaagpaden en spoorlijnen. In Mechelen haalde ik een stempel bij de Metropolitaanse Kerkfabriek St. Rumoldus. Onderweg kreeg ik af en toe aanmoedigingen van racefietsers en soms fietsten ze een klein stukje met mij op. Ik ben nog geen andere pelgrimfietsers tegen gekomen. Onderweg zie ik wel sporen, zoals een kapot stoeltje en een zelfopblaasbaar matje.

Nadat ik boodschappen had gedaan in Geraardsbergen, wachtte mij nog 'de muur' over de kasseien. Vanwege het gehobbel over de kasseien en het pittige percentage moest ik een klein stukje lopen. De inspanning werd beloond met een prachtige kapel boven op de muur: Kapel Onze Lieve Vrouw van de Oudenberg. Er was een viering gaande en nieuwsgierig als ik was, trad ik bezweet de openstaande deur van de kapel binnen en nam plaats. Bij het uitdelen van de hosti werd ik overgeslagen (als straf voor mijn korte broek?), maar na de dienst kreeg ik wel een stempel

Hierna was het nog een paar km naar camping Kasteel Viane. Volgens de website was er ook een 3-gangen dagschotel te verkrijgen. Maar niks van dat alles. De camping was gesloten, het kasteel vervallen en het restaurant dicht. Ik moest het weer doen met wildkamperen de luxe met drinkwater en stroom. Ik mocht van de beheerder van de visvijver bij het water staan en hij voorzag mij van een cola en een emmer koud water, waarmee ik mij kon opfrissen in het schuurtje voor de visspullen. Met boodschappen doen had ik hier niet op gerekend, dus at ik in het dorp bij een biercafé een diepvries ovenpizza. Helaas was er geen wifi-code, maar wel een stopcontact voor het opladen van mijn apparaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten